2009. augusztus 12., szerda

Állásbörzék

Engem is meglepett annak a felmérésnek az eredménye, amelyben az idén tavasszal megrendezett HVG állásbörze 67 kiállítóját kérdezték arról, vajon milyen eszközöket használnak a toborzásra.

A tanulságos válaszok a következők:

Állásbörzék: 70%
Munkatársak, ismerősök, partnerek ajánlása: 66%
Online állásközvetítő oldalak: 57%
Újsághirdetések: 45%
Személyzeti tanácsadók, fejvadászok: 34%
Egyetemi, főiskolai kapcsolat: 34%
Campus rendezvények: 25%
Felsőoktatási karrier irodák: 25%
Munkaügyi központok: 7%
Egyéb: 5%

Soha nem gondoltam volna, hogy az állásbörzék ilyen népszerűségnek örvendenek. Persze ne feledjük, hogy a kérdőívet ott, helyben kellett kitölteniük a cégek képviselőinek.
Az is torzíthatja az eredményeket, hogy csak a legnagyobb cégek vonulnak fel ilyen helyen, és nem egyszer – szintén az adatfelvétel során derült erre fény –, elsősorban az imázsuk növelésére használják ezeket a rendezvényeket. De az tény, hogy a legnagyobbak mindig mutatják a trendeket.

Hogy kiket keresnek? A rendezvény munkaadói többségében pályakezdőket (23%), már 1–3 éves szakmai tapasztalatot szerzett fiatalokat (29%) és gyakorlott, diplomás szakembereket
(27%) kerestek.
A kiállítók 42%-a gazdasági, pénzügyi szaktudást igénylő pozíciókra várta a jelentkezőket, ezután a legkeresettebbek az informatikai (19%) és a műszaki, mérnöki (16%) szaktudással rendelkező álláskeresők voltak. Bölcsész végzettségűeknek a kiállítók 12%-a kínált álláslehetőséget.

1 megjegyzés:

Bezzeg Szilvia írta...

Az eredményt, miszerint az állásbörzéken való toborzás ekkora népszerűségnek örvend, nagy mértékben befolyásolja, hogy a "...a kérdőívet ott, helyben kellett kitölteniük a cégek képviselőinek."
Az állásbörzén főként a pályakezdő, vagy kevés tapasztalattal rendelkező pályázókat szólítanak meg a kiállítók.
Tapasztalt, motivált szakemberek felkutatására más toborzási eszközökkel célszerű élni ;)