2011. július 24., vasárnap

Munkát keresel? Linkeld magad!

A általános közösségi portálok mellett (My Vip, Facebook, IWIW) egyre nagyobb népszerűségnek örvend a kifejezett szakmai célú LinkedIn is. A portált 2003-ben alapították, s mostanra a világ több mint 200 országában használják több-kevesebb rendszerességgel. A felhasználók létszáma mostanra elérte a 100 millió főt. Azt azonban a cég sem tagadja, hogy a regisztrált felhasználók száma nem azonos a portál szolgáltatásait rendszeresen használók rétegével. Februárban például 71,5 millió volt az egyéni oldalletöltések száma.


A világszerte dinamikus növekedés azt is magával hozta, hogy mostanra a felhasználók több mint fele nem az USA-ból kerül ki: az Újvilágban „alig” 44 millió felhasználója van a LinkedIn-nek. A legdinamikusabban egyébként a brazil felhasználók létszáma növekszik: az elmúlt esztendőben 428 százalékkal nőtt az ottani júzerek száma. 
Természetesen nem csupán egyének találhatóak meg a speciális oldalon: jelenleg körülbelül kétmillió cég regisztrált a közösségi portálon, köztük olyanok is, mint például az Apple, az Amazon, vagy éppen az eBay.


A LinkedIn mostanra Magyarországon is egyre nagyobb teret hasít ki magának a piacon. A SocialTimes legfrissebb adatai szerint az oldalnak 127.300 magyar felhasználója van. Ez az adat jelentősen eltörpül az IWIW mintegy 4,2 millió, a Facebook közel 3 millió regisztrált tagja mellett. (Igaz a látogatottsági adatokra tekintettel az előbbi lassan, de biztosan veszít piaci szerepéből.) Hazánk egyébként régiós kitekintésben sem szerepel túl jól a regisztráltak számát nézve: Romániában például közel 390 ezren használják az oldalt, de arányaiban nézve a 109 ezer horvát júzer is több mint a magyar. 


Mivel a LinkedIn egyértelműen a szakmai életrajzokra, a munkakapcsolatok kialakítására hegyezte ki a szolgáltatását nem meglepő, hogy a felhasználók között a 25-34 éves korosztály messze felülreprezentált: közel 121 ezren tartoznak ebbe a csoportba. 
A regisztráltak között a férfiak vannak túlsúlyban: az erősebbik nembe a regisztráltak közül 39,7 ezer tartozik. A női felhasználók száma alig haladja meg a 31 ezer főt. A fennmaradó mintegy 56,5 ezer profilt vélhetően különféle cégek alakíthatták ki, hiszen a regisztrációkor kötelező megadni a nemi hovatartozást.


A gyakorlatilag online életrajzként funkcionáló oldal mind állás- mind munkaerő-keresésre alkalmas, bár felhasználható klasszikus kapcsolatépítésre is. 


A munkát keresők meg tudják nézni, hogy az általuk preferált területen milyen cégek vannak jelen az oldalon, milyen állást hirdettek meg. Sőt adott esetben még olyan statisztikai adatokra is rákereshet, hogy az adott vállalatnál milyen a férfi és női dolgozók aránya. 
A munkaadóknak és fejvadász cégeknek ugyanezek a lehetőségek állnak rendelkezésére, csak ők az egyéni felhasználók profiljai között keresgélve lelhetik meg álmaik munkavállalóját.

Nincsenek megjegyzések: